ژاکت سرویس ژاکت سرویس

💥اولین فروش با سیستم ایمیل مارکتینگ حرفه ای💥

ایمیل مارکتینگ چی هست و چی نیست؟

ایجاد یک لیست واقعی از کاربران علاقه‌مند به موضوع فعالیت شما و ارسال ایمیل‌های هدفمند، منظم و در بهترین حالت اتوماتیک، خدمات ایمیل مارکتینگ است. در واقع ایمیل مارکتینگ یک راه ارتباط بسیار حرفه‌ای با کاربران سایت می‌باشد که قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی دارد.

به عنوان مثال شما می‌توانید ایمیل‌های ارسال کنید که در آن اسم فرد و علاقه‌مندی‌های او وجود داشته باشد و ایمیل ارسال شده براساس رفتار قبلی آن کاربر به صورت اتوماتیک ارسال شود. فرض کنید فردی در یک سایت یک ویدیوی رایگان با موضوع آموزش طراحی سایت را دانلود کند، اگر ایمیل بعدی که به دست او می‌رسد، فقط یک خبرنامه عادی باشد که مطالب جدید سایت را معرفی می‌کند سطح اولیه از ایمیل مارکتینگ اتفاق افتاده است، اما اگر ایمیل اینگونه باشد:

شاهین عزیز سلام، ویدیویی که دیروز دانلود کرده‌اید در مورد نکات اولیه طراحی سایت بود، در صورتی که تمایل دارید 5 اصل مهم در طراحی سایت را نیز بیاموزید به شما این ویدیوی رایگان را پیشنهاد می‌کنیم.

اینجاست که می‌توانیم بگوییم شما سطح حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ را تجربه کرده‌اید و ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و اتوماتیکی می‌فرستید که در نهایت به کاربر علاقه‌مند سئو، یک مسیر می‌دهد و ایمیل بعدی نیز براساس رفتار آن کاربر که می‌تواند دانلود فایل آموزشی دوم باشد و یا صرف‌نظر از دانلود فایل دوم، ارسال خواهد شد.

ارسال ایمیل‌های انبوه بدون هدف، به لیست‌های عمومی که در اینترنت برای فروش هستند، ایمیل مارکتینگ نیست، به این کار ارسال اسپم می‌گویند. اگر به کاربران اجازه خروج از لیست ایمیل را ندهید نیز شما در حال ارسال اسپم هستید.

ایمیل مارکتینگ منسوخ شده است یا..

شاید اولین موضوعی که به ذهن ما می‌رسد این سوال باشد: مگر هنوز ایمیل مارکتینگ جواب میده؟

اصلا مگه هنوز آدم‌ها ایمیل‌هاشون رو چک می کنند و یا مثل گذشته هر روز به صندوق نامه‌های الکترونیکی شون سر می‌زنند ؟

با گسترده‌تر شدن شبکه‌های اجتماعی دیگه چه دلیلی داره که افراد روزانه ایمیل های خودشون رو چک کنند؟

واقعیت اینه، تا زمانی که شما  یک لیست درست و حسابی از کاربران خودتان نداشته باشید و تجربه ارسال ایمیل انبوه با هدف مشخصی را پشت سر نگذاشته باشید، شبیه به فردی هستید که کسب و کار سنتی دارد و طعم شیرین ورودی های موتورهای جستجو و فروش های شگفت انگیز آن را هنوز نچشیده است.

✅فرض کنید سراغ فرد مغازه داری می‌روید و به او می‌گویید با داشتن یک کسب و کار اینترنتی و رتبه گرفتن در موتورهای جستجو می‌تواند درآمد فوق العاده و متفاوتی رو با زحمت کمتری بدست آورد، فکر می‌کنید چه پاسخی دریافت خواهید کرد؟  به احتمال زیاد به شما پاسخ می‌دهد: چرا باید این کالاها را اینترنتی بخرند! وقتی که من مغازه دارم و می‌توانند مستقیم به اینجا آمده و از خودم خرید کنند؟

مثال بالا دقیقا مشابه گفتگوی فردی هست که هزاران عضو در خبرنامه ایمیلی خودش دارد و تجربه ایمیل مارکتینگ واقعی را هم پشت سر گذاشته و می‌داند که چقدر با ایمیل مارکتینگ میشود نتایج فوق‌العاده بدست آورد، حال وقتی آن فرد که از ایمیل مارکتینگ نتایج عالی گرفته است، به فرد دیگری که تا الان حتی یک ایمیل هم به کاربران خودش ارسال نکرده میگوید سرویس ایمیل مارکتینگ بازخورد خوبی دارد و پیشنهاد می‌کنم آنرا تجربه کنید، احتمالا در پاسخ، فرد مقابل خواهد گفت: با توجه به شبکه‌های اجتماعی زیاد چرا افراد باید ایمیل‌های خودشان را چک کنند و به نظرم ایمیل مارکتینگ منسوخ شده و دیگر نتیجه خوبی نخواهد داشت.

یک سوال ساده: اگر منسوخ شده است، چرا سرویس‌های ایمیل مارکتینگ هرسال گران‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند؟

 

بانک ایمیلی بخریم یا لیست جمع کنیم؟

در حال حاضر، خرید لیست ایمیل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا؟

  1.  هیچ تضمینی وجود ندارد که لیست خریداری شده دارای ایمیل‌های واقعی باشد.
  2. این بانک‌های ایمیلی به چندین نفر فروخته می‌شوند. پس احتمال شناسایی فرستنده به عنوان ارسال کننده اسپم زیاد می‌شود.
  3. حتی اگر بانک ایمیلی براساس شغل دسته‌بندی شده باشد، احتمال کمی دارد ایمیل ارسالی شما متناسب با نیاز کاربر باشد.
  4. در صورت استفاده از این لیست‌ها، خطر اسپم شدن بسیار بالا است.
  5. احتمال موفقیت ایمیل مارکتینگ شما بسیار پایین خواهد بود.
  6. ارسال ایمیل بدون اجازه و درخواست کاربر، خلاف قوانین حفظ حریم شخصی است.
  7. با این کار تصویر برند خودتان را خراب می‌کنید.

کوییز مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

کوییز مارکتینگ به استفاده از آزمون‌ها برای اهداف بازاریابی مانند جمع‌آوری بازخورد مشتریان، محصولات پیشنهادی یا تولید سرنخ‌ها اشاره دارد.

1. جمع‌آوری داده‌های مشتری

دعوت از بازدیدکنندگان وب‌سایت برای شرکت در یک آزمون، روشی دوستانه برای پرسیدن سؤالاتی مانند «به‌دنبال چه می‌گردید؟»، «درمورد چه چیزی نیاز به کمک دارید؟»، یا «چه چیزی در ذهن دارید؟» است.

وقتی بازدیدکنندگان در آزمونی شرکت می‌کنند، فعالانه و عمداً افکار خود را با شما درمیان می‌گذارند. به‌عبارت‌دیگر، شما داده‌هایی را با موفقیت جمع‌آوری می‌کنید که فورستر (Forrester) درمورد آن چنین می‌گوید: «داده‌هایی که مشتری به‌طور عمدی و فعالانه با یک برند به اشتراک می‌گذارد، که می‌تواند شامل داده‌های محوریت ترجیحات، اهداف خرید، شرایط شخصی، و اینکه فرد می‌خواهد برند او را چگونه بشناسد، باشد.»

در بازاریابی، این داده‌ها طلایی هستند زیرا شما می‌توانید آنها را تجزیه‌وتحلیل کنید تا نقاط ضعف مشتریان را کشف کنید، استراتژی بازاریابی خود را برای رسیدن به آنها تطبیق دهید و محصولات خود را مطابق انتظارات آنها تنظیم کنید، که در نهایت به افزایش فروش خواهد انجامید. حتی می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری شده از آزمون به‌منظور ایده‌پردازی برای محصولات جدید استفاده کنید.

در اینجا یک سؤال پیش می‌آید: چرا مشتریان تمایل به برگزاری آزمون دارند؟

به دو دلیل.

اول اینکه، آزمون‌ها سرگرم‌کننده، چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز هستند. آنها کنجکاوی و اشتیاق شما برای پیروز شدن را تحریک می‌کنند. به آزمون‌های بازفید (BuzzFeed) مانند «اگر واقعاً گروه بی.تی.اس را دوست دارید در این آزمون شرکت کنید» فکر کنید – اگر شما هم یک طرفدار گروه بی.تی.اس باشید، احتمالاً در آزمون شرکت خواهید کرد. یا «من از شما 40 سؤال درمورد روش صحبت کردن شما می‌پرسم – سپس براساس آن حدس می‌زنم که شما دقیقاً در کجا زندگی می‌کنید» – این امکان وجود دارد که درمورد این آزمون وسواس پیدا کنید و آن را انجام دهید تا از نتیجه‌ی آن مطلع شوید.

دوم اینکه، آزمون‌ها کمک‌کننده هستند. تصور کنید که مشتری در جست‌وجوی یک محصول مراقبت از پوست به سایت شما مراجعه می‌کند، اما مطمئن نیست که کدام‌یک با پوست او مطابقت دارد. دراین‌صورت، اگر آنها را به برگزاری یک آزمون «برای مراقبت از پوست از چه محصولاتی باید استفاده کنید؟» دعوت کنید، از کمک شما قدردانی خواهند کرد.

سوم اینکه، هنگامی که شما یک آزمون برگزار می‌کنید، قبل از اینکه چیزی از آنها بخواهید ابتدا به مشتری‌ها کمک می‌کنید. ازاین‌رو، آنها مانند زمانی که پنجره‌های پاپ‌آپ باز می‌شوند احساس آزردگی نخواهند کرد.

2. بزرگ کردن لیست ایمیل

آزمون‌ها نوعی محتوای تعاملی هستند. طبق گفته‌ی فورستر، بازاریابان B2Bاز محتوای تعاملی برای تولید سرنخ‌ها، اولویت‌بندی سرنخ‌ها و ایجاد سرنخ‌های واجد شرایط فروش (SQL) استفاده کرده‌اند. حدود 44 درصد از بازاریابانی که در وبینار فورستر شرکت می‌کنند از این استراتژی استفاده می‌کنند.

شما به دو روش می‌توانید لیست ایمیل خود را با یک آزمون بزرگتر کنید.

اول اینکه، از بازدیدکنندگان بخواهید که آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا بتوانند به کوییز دسترسی پیدا کنند.

دراین‌مورد، باید مطمئن باشید که آزمون شما به اندازه‌ی کافی جذاب باشد که باعث شود بازدیدکنندگان قبل از شروع کوییز با رضایت آدرس ایمیل خود را به شما بدهند.

ازسوی‌دیگر، می‌توانید بازدیدکنندگان را به آزمون دعوت کنید و هنگامی که آن را تکمیل کردند، برای نشان دادن نتایج، فرمی به آنها نشان دهید تا آدرس ایمیل خود را وارد کنند.

بسیاری از برندها معمولاً گزینه‌ی «برای دریافت نتیجه ایمیل خود را وارد کنید» را اختیاری می‌گذارند. اما برای اینکه بفهمید کدام تاکتیک برای کسب و کار شما بهتر است می‌توانید آزمایشاتی انجام دهید.

شاخص‌های ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین کارها برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ، تحلیل نتایج و بهینه‌سازی ایمیل‌ها است.

خوشبختانه اکثر سرویس‌های ایمیل مارکتینگ امکاناتی برای گزارش‌گیری منظم و بعضی حتی بهینه‌سازی خودکار دارند.

چند شاخصی که در ادامه معرفی می‌کنیم مهم‌ترین‌ها هستند.

نرخ باز کردن (Open Rate): نرخ باز کردن نسبت تعداد کاربرانی که ایمیل شما را باز کردند، نسبت به کل دریافت‌کننده‌‌های ایمیل است.

نرخ کلیک (Click-Through-Rate): در کل با نرخ کلیک می‌‌خواهیم بفهمیم چند نفر روی لینک‌های یا دکمه‌های مختلف داخل ایمیل کلیک کرده‌اند.

نرخ پرش (Bounce Rate): نرخ پرش نسبت تعداد ایمیل‌هایی که هیچ کلیکی نگرفتند به کل ایمیل‌های باز شده است.

نرخ عضویت و لغو عضویت (Subscribe/Unsubscribe Rate): آمار تعداد کاربرانی که عضو لیست شما می‌شوند یا درخواست لغو دریافت ایمیل می‌دهند.

نرخ تبدیل (Conversion Rate): آمار تعداد دفعاتی که کاربر عملی دلخواه ما مثل خرید، دانلود یا عضویت را انجام می‌دهد.

 

ایمیل مارکتینگ عمیق‌ترین شخصی‌سازی در بازاریابی

به این موضوع دقت کرده‌اید که شما نمی‌توانید یک پست اینستاگرام را براساس نوع کاربران خودتان شخصی‌سازی کنید، مثلا نمی‌توانید پست‌های مربوط به طراحی سایترا فقط برای علاقه‌مندان به آن موضوع منتشر کنید و پست‌های دیجیتال‌مارکتینگ را برای گروهی دیگر..

هیچ راه ارزانی برای داشتن یک ارتباط کاملا شخصی‌سازی شده با کاربران وجود ندارد، شبکه‌های اجتماعی به ما فرصت انتشار شخصی را نمی‌دهند و هرچه منتشر می‌کنیم برای همه کاربران است، پیامک‌ها متن‌های کوتاه و بدون عکس دارند و بسیار گران هستند، ایمیل‌ها با متن‌ها و عکس‌های اختصاصی می‌توانند برای هرکاربر شخصی‌سازی شوند.

شما می‌توانید ایمیلی به همراه نام کاربر و محصولی که به آن علاقه دارد به همراه یک کد تخفیف اختصاصی ارسال کنید و برای آن فرد یک زمان مشخص جهت خرید و استفاده از کد تخفیف تعریف کنید! هیچ کانال بازاریابی دیگری این امکان را به ما نمی‌دهد.

ایمیل مارکتینگ یک ارتباط کاملا شخصی است، هیچ‌کس متوجه نمی‌شود چه کسی شما را دنبال می‌کند و اگر فردی تمایل ندارد به صورت عمومی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده شما باشد، می‌تواند یک ارتباط خصوصی در اینباکس خودش با شما داشته باشد که هیچ‌کس از آن مطلع نیست. همین شخصی‌ بودن ارتباط است که با کمک پنل‌های ایمیل مارکتینگ به ما این فرصت را می‌دهد تا بتوانیم عمیق‌ترین شخصی‌سازی را در ارتباط با کاربران‌مان داشته باشیم.

با استفاده از این سرویس چه چیزی عاید شما میشود؟

ایمیل مارکتینگ از چند بخش مشخص تشکیل شده است، ابتدا تهیه لیست ایمیل‌ها است که روش‌های بدست آوردن ایمیل‌ها با رضایت کاربران و تقسیم‌بندی آنها از همان ابتدا ایجاد میکنیم، سپس سراغ پنل‌های ایمیل مارکتینگ می‌رویم و لیست‌های اختصاصی و هدفمند خودمان را می‌سازیم.

اولین کمپین را تعریف می‌کنیم و اصول ایجاد کمپین ایمیل و روش صحیح ارسال آنرا پیاده سازی میکنیم ، سپس روش‌های بهبود نرخ باز شدن ایمیل‌ها و نرخ کلیک را پیاده سازی میکنیم .

 

سوالات متداول سرویس

Retry Layer 1