ژاکت سرویس ژاکت سرویس

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک‌ها می‌پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک‌های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ است.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.

در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

چرا افراد و کسب و کارها به سراغ انتشار رپورتاژ آگهی می‌روند؟

مهم‌ترین انگیزۀ استفاده از رپورتاژ آگهی این است که مخاطبان امروز بیش از هر زمان دیگری در گذشته، حساسیت خود را نسبت به تبلیغات مستقیم از دست داده‌‌اند.

از همان لحظۀ اول که یک بنر تبلیغاتی را می‌بینیم یا بخش پیامهای بازرگانی در رادیو و تلویزیون آغاز می‌شود،‌ می‌دانیم که قرار با مجموعه‌ای از ادعاهای پوچ بمب‌باران شویم. به همین علت، همۀ ما کم‌و‌بیش در برابر این شیوه‌های تبلیغاتی، مقاوم شده‌ایم.

موارد زیر مصداق مقاوم شدن در برابر تبلیغات مستقیم است:

  • تعداد تبلیغ‌دهندگان بسیار زیاد شده است. یک سایت خبری را باز کنید و تعداد بنرهای تبلیغاتی یک صفحۀ آن را بشمارید. گاهی در کنار یک متن خبری صد یا دویست کلمه‌ای، بیش از صد تبلیغ می‌بینید؛ یک بنر یا لینک تبلیغاتی به ازاء هر کلمه!
  • ادعاهای مطرح شده در تبلیغات را سخت‌تر باور می‌کنیم. می‌دانیم که شرکت‌ها قرار است ادعا کنند در بازار خودشان، بهترین و شاید قدیمی‌ترین هستند. قرار است از همۀ رقبا بهتر باشند و مشکلات ما را به ارزان‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه حل کنند. حتی اگر این ادعاها درست هم باشد، چون ما به شنیدن آن‌ها عادت کرده‌ایم، کمتر باورشان می‌کنیم.
  • در رسانه‌هایی که تبلیغات را به شکل پیوسته و طولانی پخش می‌کنند (مثلاً‌ رادیو و همین‌طور تلویزیون) مخاطبان یاد گرفته‌اند که از این تبلیغات عبور کنند. بسیاری از مخاطبان، ساعت چک کردن موبایل و مراجعه به دستشویی را با ساعت پخش تبلیغات تنظیم می‌کنند!
  • بسیاری از مرورگرها به ابزارها و پلاگین‌هایی برای حذف تبلیغات مجهز شده‌اند. بنابراین اگر تبلیغات در وب‌سایت‌ها ارائه شود، این احتمال وجود دارد که بخشی از مخاطبان اساساً آن‌ها را پیش از نمایش حذف کنند.
  • پدیدۀ نابینایی در برابر بنرها (Banner Blindness) مانع دیده شدن بنرها می‌شود. به این معنا که وقتی مخاطب بارها و بارها به یک رسانه مراجعه می‌کند، محل بنرها و شیوۀ قرار دادن تبلیغات را یاد می‌گیرد و چشمش به آن‌ها عادت می‌کند. بنابراین اساساً بدون این‌که متوجه شود، حرکات چشم و شیوۀ مطالعه و مشاهدۀ خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که آگهی‌ها را نبیند.

در چنین شرایطی رپورتاژ آگهی می‌‌تواند شانس موفقیت بیشتری داشته باشد؛ موفقیتی بیشتر از تبلیغات و البته کمتر از مقاله‌ها و مطالب اصلی در هر رسانه.

مزیت رپورتاژ آگهی صرفاً این نیست که از دیوار مقاومت مخاطب عبور می‌کند. یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی این است که شما در آن فضای بیشتری برای صحبت کردن و متقاعدسازی مخاطب در اختیار دارید.

بنابراین می‌توانید از شعار دادن و ادعاهای پوچ فاصله گرفته و ارزش پیشنهادی خود را برای مخاطب (که نهایتاً قرار است مشتری شما شود) دقیق‌تر و کامل‌تر و شفاف‌تر توضیح دهید.

اگر برای درج رپورتاژ به سراغ رسانه‌های دیجیتال (مثلاً سایت‌ها و مجلات خبری و اجتماعی) بروید، مزیت دیگری هم در مقایسه با تبلیغات سنتی خواهید داشت. بسیاری از این رسانه‌ها، رپورتاژ شما را حذف نمی‌کنند. همین الان هم روی بسیاری از این وب‌سایت‌ها می‌توانید رپورتاژهایی مربوط به سال‌های قبل را ببینید. اگر رپورتاژ شما به شکل حرفه‌ای و بر اساس اصول سئو تنظیم شده باشد، این شانس وجود دارد که تا ماه‌ها و سال‌ها بعد هم در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده شود. این هم قطعاً مزیت کوچکی نیست.

ویژگی‌های رپورتاژ آگهی مناسب

برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایت‌های فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. در نگارش متن رپورتاژ آگهی شما باید خدمات سایتتان یا محصولات خود را در یک محتوای یونیک و غیرکپی (البته نه در قالب متن صرفاً خبری) معرفی نمایید، اگر زبان و نگارش محتوای رپورتاژ، نامناسب و غیراصولی باشد نه تنها به موفقیت سایتتان کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث آسیب رساندن به سایت و رتبه آن در گوگل نیز منجر شود.

برخی از اصول صحیح نگارش رپورتاژ آگهی:

  • رعایت اصول صحیح سئو
  • استفاده از عنوان و مقدمه مناسب برای مخاطب
  • روان بودن محتوا
  • عدم استفاده از محتوای صرفاً تبلیغاتی و خبری
  • استفاده از سرتیتر و هدینگ مناسب
  • استفاده از کلمات کلیدی و لینک دادن به سایتتان
  • عدم استفاده از زیاده‌گویی
  • استفاده از مفهوم کلمه کلیدی در کل متن
  • استفاده از تگ‌های H1 الی H6 به صورت صحیح
  • کاملا یونیک و منحصر به فرد

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و اگر سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی داشته باشد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما بهبود می‌یابد.

نکات مهم

لطفاً در هنگام ثبت سفارش موارد زیر را ارسال نمایید:

  • عنوان مقاله
  • کلمات کلیدی
  • تعداد کلمات کلیدی

محتوای ارائه شده به کاربران گرامی با رعایت کامل اصول و قواعد سئو همچنین بخش‌بندی مقاله با 3 بخش مقدمه، محتوا و نتیجه‌گیری (دانش، بینش و راهکار) و بازاریابی محتوایی برای معرفی محصول یا خدمات شما جهت استفاده به‌عنوان مقالات رپورتاژ آگهی است.

سوالات متداول سرویس

دیدگاه ها

beygi
    • رفتار کاری من چطور بود؟
    • کیفیت کار من چگونه بود؟
    • آیا من به مهلت تحویل کار متعهد بودم؟
    • آیا خدمات ارائه شده، متناسب خواست شما بود؟

“کیفیت عالی و سرعت به شدت بالا در انجام کار ی تجربه عالی کار با ژاکت سرویس”

Retry Layer 1